העבודות להקמת הקו הסגול יוצאות לדרך | נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים | NTA
דף הבית » פרויקטים » הקו הסגול בארלוזורוב

העבודות להקמת הקו הסגול יוצאות לדרך

חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) האחראית על הקמת מערכת הסעת המונים במטרופולין תל-אביב מתקדמת בעבודות להקמת הקו האדום של הרכבת הקלה ונערכת לביצוע שני הקווים הבאים: הקו הירוק והקו הסגול. המטרה: הקמת רשת יעילה, נוחה ומתקדמת של תחבורה ציבורית לשירותם של מאות אלפי תושבים בגוש דן

בשבועות הקרובים נתחיל בעבודות להקמת הקו הסגול ברחוב ארלוזורוב בתל-אביב. העבודות יתבצעו במקטעים באופן מדורג. בסוף דצמבר 2018 יתחילו העבודות במקטע שבין דרך נמיר לרחוב ויצמן. בעוד מספר חודשים יתחילו העבודות במקטע שבין רחוב ויצמן לאבן גבירול

העבודות יתבצעו בשני שלבים בכל מקטע: בשלב הראשון יתבצעו עבודות תשתית להרחבת הרחוב ופינוי רצועה למסילות הרכבת. במסגרת זו יטופלו תשתיות המים, החשמל והתקשורת, וישודרגו פני הרחוב. כבלי החשמל יוטמנו במדרכות. יוצבו עמודי תאורה חדשים, יותקן ריהוט רחוב, המדרכות ירוצפו ויסומן שביל אופניים משני צידי הרחוב. 

תכנית נוף בתום השלב הראשון - חלק 1

תכנית נוף בתום השלב הראשון - חלק 2

לאורך שלב העבודות הראשון, שיימשך כעשרה חודשים בכל מקטע, יצומצמו נתיבי הנסיעה. על מנת לצמצם את ההפרעה לתנועה, עבודות שמחייבות חסימת נתיבים יתבצעו בשעות הלילה.

חברת נת"ע פועלת בהתאם להנחיות המשרד להגנת הסביבה בכל הנוגע למטרדי רעש ואבק. העבודות מבוצעות בליווי צוות אנשי סביבה ובהתאם לקריטריונים הקבועים בחוק.

 

בסיום עבודות השלב הראשון ועד לתחילת ביצוע השלב השני תתאפשר נסיעת כלי רכב בשני נתיבי נסיעה לכל כיוון.

השלב השני של העבודות יתבצע כשנתיים לאחר סיום הטיפול בתשתיות. במסגרתו תוקם התשתית הרכבתית ויותקנו המסילות.

 

שאלות ותשובות

 

למה רכבת קלה ולא רכבת תחתית?

השיקול המרכזי הוא התחזיות לאופי הביקוש בתוואי: רמת הביקוש החזויה בקו הסגול אינה מצדיקה רכבת תת קרקעית. הרכבת הקלה היא נגישה ונוחה יותר לכולם: התחנות יהיו במרחק של כ-500 מ' זו מזו (לעומת קילומטר ויותר ברכבת תחתית), כלומר פחות מחמש דקות הליכה לתושבי הרחוב עד לתחנה, וללא צורך בירידה אל תת הקרקע שגוזלת עוד זמן. צריך לזכור שיש אוכלוסייה גדולה – של משפחות עם ילדים, קשישים ובעלי מוגבלויות – שהנגישות חשובה להם ממהירות הנסיעה.

יחד עם זאת, לטווח הארוך יותר מתכננת נת"ע כעת שלושה קווי מטרו שיצטרפו לרשת קווי הרכבת הקלה.

מי אחראי לתכנון הרחוב?

נת"ע תכננה את הרחוב בהתאם לדרישות עיריית תל-אביב-יפו, שהיא הגורם המוסמך לייצג את התושבים. יש להדגיש שהעבודות של נת"ע נועדו להרחיב את הדרך לטובת הרכבת הקלה ובתוספת שבילי אופניים. לעיריית תל-אביב-יפו יש תכניות פיתוח עתידיות שיתבצעו בנפרד על ידי העיריה. למידע נוסף בנושא התכנון העירוני ניתן לפנות לעיריית תל אביב כאן.

תוואי הרכבת הקלה אושר על ידי מוסדות התכנון ועל ידי ממשלת ישראל. במסגרת ההליך התכנוני הוגשו עשרות התנגדויות מטעם תושבי רחוב ארלוזורוב – שנדחו על ידי הוועדה לתשתיות לאומיות.

איך מתבצעות הפקעות?

לצורך הרחבת הדרך נדרשות הפקעות של חלק מהחצרות והחניות בתוואי. ההפקעות מתבצעות מכוח תכנית התוואי שאושרה על ידי הממשלה. צוותי ההפקעות של נת"ע כבר יצרו קשר עם בעלי הנכסים הרלוונטיים לצורך ביצוע המדידות הנדרשות ולקביעת גובה הפיצוי. לכל שאלה בנושא זה ניתן לפנות במייל ונענה בהקדם.

מה יקרה לעצים?

במסגרת התכנון ניתנת תשומת לב רבה לפיתוח הנופי לרבות שימור עצים. התהליך מלווה על ידי אגרונום שבחן באופן פרטני כל אחד מהעצים לאורך הרחוב. כריתת עצים תתבצע רק במקומות החיוניים לטובת מעבר הרכבת.

במקטע העבודות שבין דרך נמיר לרחוב ויצמן ייכרתו הדקלים בשטח ההפרדה שבמרכז הכביש, שבו יונחו בעתיד המסילות. לצורך העבודות יידרש גם פינוי של מספר עצים לאורך המדרכות, אך כבר בסיום השלב הראשון יינטעו עצים חדשים כדי לשמר את המראה הירוק של הרחוב.

הטמנת כבלי החשמל במדרכות תאפשר צמיחה יפה ומלאה יותר של העצים, ותחסוך את הצורך בגיזום יתר.

תכנית העצים במקטע הראשון

התכנית קיבלה את אישור פקיד היערות

איך תשפיע הרכבת הקלה על הרחוב בעת ההפעלה?

הרכבת הקלה היא חשמלית, שקטה וידידותית לסביבה, ובהתאמה היא גם תורמת לעליית ערך הנדל"ן. מעבר לנגישות התחבורתית, היא משנה את איכות האוויר ואת האווירה – כפי שקרה בירושלים ובמקומות רבים בעולם.

למי ניתן לפנות?

חברת נת"ע רואה חשיבות רבה בקשר עם הציבור. אנו מפעילים מוקד טלפוני 24/6 בטלפון 4575*. אנשי קשרי קהילה נמצאים בקשר יום יומי עם התושבים ובעלי העסקים במטרה לבחון את צרכיהם ולפעול למתן מענה ופתרונות פרטניים ככל שניתן במגבלות החברה.

לעדכונים שוטפים אודות התקדמות העבודות אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו באמצעות המייל: moshe@bncr.co.il

מקשיבים לכם

חייגו 4575* או

אולי יעניין אותך גם...

נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ היא החברה האחראית על תכנון והקמת מערכת...
מורכבות הפרויקט ואורך זמן הביצוע מחייבים בתמיכת הציבור (תושבים סוחרים...
הרכבת הקלה היא נדבך מרכזי במערך התחבורה של ישראל בכלל, ושל מטרופולין תל-...