הקו האדום בשדרות ירושלים | נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים | NTA
דף הבית » פרויקטים » שדרות ירושלים

הקו האדום בשדרות ירושלים

מקטע שדרות ירושלים של הקו האדום הוא באורך של 2.8 ק"מ ובו יוקמו 6 תחנות רכבת קלה במפלס הקרקע, מצפון לדרום: סלמה, בן צבי, ארליך, איסקוב, הבעש"ט ומחרוזת.

בעת ההפעלה, המקטע הצפוני של השדרות, בין הרחובות אילת וד"ר ארליך, יהיה מקטע מנוהל תנועה. במקטע זה יהיו שבילי הולכי רגל ונתיבי אופניים לצד מסילת הרכבת הקלה. במקטע זה לא תהיה תנועת כלי רכב פרטיים ואוטובוסים. תנועת כלי רכב ואוטובוסים תתאפשר ברחובות החוצים את המקטע.

העבודות בשדרה

עבודות הרכבת הקלה בשדרות ירושלים ביפו החלו ב-15 בינואר 2018 בחלק הדרומי של השדרה ויתקיימו במקטעים, עד תום הפרוייקט באוקטובר 2021, כאשר ייתכנו עבודות במספר מקטעים במקביל.

במשך תקופת העבודות:

  • תתאפשר תנועת כלי רכב פרטי בשני כיווני הנסיעה באזור העבודות.
  • יתאפשר מעבר רציף של הולכי רגל לאורך השדרה.
  • ככלל, שעות העבודה הן בין 07:00 ל-19:00. במקרים שבהם מדובר בעבודות מרעישות – יעשה מאמץ לבצע אותן בשעות היום.

מקטע הגיבורים - הבעש"ט

החל ביום חמישי, 1.2.18 יחולו הסדרי התנועה הבאים:

  • משעה 06:00 עד שעה 10:00, לא תתאפשר הפנייה שמאלה משדרות ירושלים אל רחוב מחרוזת, לבאים מכיוון צפון
  • יצומצמו נתיבי הנסיעה בשדרות ירושלים, במקטע הרחובות הגיבורים - הלר, לנוסעים לכיוון צפון ודרום

מקטע הבעש"ט - ד"ר ארליך

החל ביום שלישי, 9.10.18 , יחולו הסדרי התנועה הבאים:

  •  לא תתאפשר נסיעת כלי רכב פרטי בשדרות ירושלים, במקטע הרחובות נחל הבשור - ד"ר ארליך. הנסיעה תתאפשר לאוטובוסים בלבד 
  • הנסיעה בין הרחובות בת עין ואיסקוב, דרך שדרות ירושלים, תתאפשר כרגיל
  •  הנסיעה בשדרות ירושלים, במקטע הרחובות נחל הבשור - אד קוץ', תתאפשר כרגיל

העצים בשדרות ירושלים

אנו מייחסים חשיבות רבה לנוף התוואי בו תעבור הרכבת הקלה – כחלק מחוויית הנסיעה ובמסגרת המחויבות לקיימות ולפיתוח המרחב העירוני.

בעת ההקמה יש צורך בפינוי של עצים לטובת בניית רציפים, הקמת תחנות והנחת מסילות. אך אנחנו מודעים לערך הרגשי וההיסטורי של העצים בשדרות ירושלים, ועושים כל מאמץ להימנע מכריתה שאינה הכרחית.

לאחר התייעצות עם פקיד היערות ועם החברה להגנת הטבע בעניין העתקת העצים העתיקים, התברר שלמרבית העצים אין סיכוי להיקלט לאחר העתקה. לכן אנחנו מתחייבים לשמר עצים רבים ככל האפשר ולפצות על הכריתות ההכרחיות בנטיעת עצים חדשים ורבים – פי שלושה ויותר ממספר העצים שייכרתו.

לשם כך התחלנו בשנת 2017 לגדל במשתלה אלפי עצים שעתידים להינטע לאורך התוואי. זאת מתוך מחשבה על הנוף העתידי, כדי שהעצים שיינטעו יהיו בוגרים ומלאים.

 

נספח עצים בשדרות ירושלים

מקטע רח' אילת - רח' הדואר

מקטע רח' סלמה - רח' שארית ישראל

מקטע רח' בן צבי - רח' יהודה הימית

מקטע רח' בת עין

מקטע רח' נחל הבשור - רח' הבעש"ט

מקטע רח' ד"ר ארליך - רח' וכטנגוב

סקר לנספח עצים

 

כנסי תושבים

מצגת מכנס תושבים למקטע הבעש"ט - ד"ר ארליך

 

מקשיבים לכם

חייגו 4575* או

אולי יעניין אותך גם...

נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ היא החברה האחראית על תכנון והקמת מערכת...
מורכבות הפרויקט ואורך זמן הביצוע מחייבים בתמיכת הציבור (תושבים סוחרים...
הרכבת הקלה היא נדבך מרכזי במערך התחבורה של ישראל בכלל, ושל מטרופולין תל-...