תוואי המסילה הטורקית | נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים | NTA
דף הבית » תוואי המסילה הטורקית

תוואי המסילה הטורקית

מקטע הקו האדום המכונה "תוואי המסילה הטורקית" בתל אביב-יפו נמשך בין פיר הרצל במזרח ובין רחוב קויפמן במערב. המקטע קיבל את שמו משום שהוא עובר בתוואי של קו הרכבת מיפו לירושלים שהוקם בימי השלטון העות'מאני בארץ ישראל, בסוף המאה ה-19.

אורכו של המקטע הוא כקילומטר: מנהרה באורך כ-650 מ' ובעומק של עשרה עד עשרים מטרים, מערבה ממנה תיבנה תחנת אליפלט שאורכה כ-200 מ' ומערבה ממנה – פורטל באורך  כ-150 מטרים, שהוא המקום שממנו עוברות הרכבות בין מפלס הקרקע ותת הקרקע.
את המקטע חוצים שני גשרים – גשר נחושתן וגשר שלוש. שני הגשרים יפורקו בזמן העבודות כדי למנוע פגיעה בהם. בתום העבודות ישוחזר גשר שלוש כשהיה, וגשר נחושתן ייבנה בעיצוב שונה

המקטע מחולק לשני חלקים – מפיר הרצל ועד רחוב פינס (קטע A1), ומרחוב פינס ועד רחוב קויפמן (קטע A2).

המנהרה בתוואי המסילה הטורקית תיבנה בשיטת Cut and Cover: בתחילה חופרים כמטר וחצי לעומק הקרקע, יוצקים את תקרת המנהרה, ולאחר מכן ממשיכים לחפור את המנהרה ויוצקים את הרצפה. תחנת אליפלט תיבנה כתחנת "שמיים פתוחים" – היא נמצאת מתחת לפני הקרקע, אך היא פתוחה לשמים.

העבודות בתוואי המסילה כוללות העתקת תשתיות חשמל, תקשורת ומים, בניית המרכיבים השונים של המקטע וכן שימור של קירות המסילה הטורקית ההיסטורית. העבודות צפויות להסתיים בשנת 2020.

מאפייני הפרויקט

צבע הקו:

הסדרי תנועה זמניים הצפויים באזור

החל ביום רביעי, 18.7.18 ולמשך כ-6 חודשים, יבוצעו עבודות ברחוב אהרון שלוש, במקטע הרחובות אמזלג - סמטת שלוש.

הסדרי תנועה ועבודה:

  •   לא יתאפשרו נסיעת כלי רכב ומעבר הולכי רגל דרך גשר שלוש 
  •  נסיעת כלי רכב ומעבר הולכי רגל יתאפשרו מרחוב פינס
  •   העבודות יבוצעו בשעות היום. מידע על עבודות לילה יימסר בנפרד