איך תיראה הרכבת הקלה? | NTA
Home » פרויקטים » איך תיראה הרכבת הקלה

איך תיראה הרכבת הקלה?

הרכבת הקלה תורכב משני קרונות מחוברים, באורך כולל של 70 מ', וברוחב של 2.65 מ'. רכבת כזו מכילה בנינוחות כ-450 נוסעים, כאשר חלק מהמרחב מוקדש למושבים קבועים, וחלקו מאפשר עמידה נוחה עם ידיות אחיזה רבות, לצד מושבים מתקפלים. הקרונות נגישים לכסאות גלגלים ולעגלות ילדים, ובנוסף אפשר למצוא בהם תאורת לד מתקדמת, רשת Wi-Fi ומסכי מידע.
לרכבת יהיה חרטום מעוגל ומודרני. היא מצוידת במנגנון מורכב של בולמי זעזועים אנכיים ואופקיים – המותאם גם לנסיעה במנהרות, כדי לאפשר נסיעה מהירה חלקה ושקטה. הנסיעה במנהרות מחייבת גם תקני בטיחות מחמירים: בקרונות יותקנו מצלמות אבטחה שישדרו כל העת גם לתא הנהג וגם למרכז הבקרה של הרכבת. בנוסף, לנוסעים תהיה אפשרות לתקשר בעת חירום עם הנהג ועם מרכז הבקרה באמצעות מערכת אינטרקום דיגיטלית המותקנת בכל קרון.

רכבת חשמלית
הרכבת הקלה היא חשמלית, ואין לה קטר נפרד. יש לה שמונה מנועים שמותקנים בקרונות, והיא ניזונה מחשמל דרך כבל עילי לאורך תוואי נסיעתה. זה אחד היתרונות הגדולים של רכבת קלה – שאינה מזהמת את הסביבה. ויש עוד יתרון חשוב: הרכבת לא רק צורכת חשמל, אלא גם מייצרת אותו! כאשר הרכבת בולמת, או נוסעת בירידה, היא מייצרת למעשה אנרגיה שמוחזרת למערכת החשמלית. באופן זה, הרכבת מייצרת בעצמה כ-15 אחוזים מהאנרגיה הנחוצה לה.

נהג אוטומטי
רכבות הן כלי התחבורה היחיד שאין בו הגה. מאחר שהן נוסעות על מסילה, אין בו צורך. במקום הגה, לנהג הרכבת יש "סטיק" לשליטה במהירות – וגם הוא ניתן לשימוש במפלס הקרקע בלבד. כאשר הרכבת נוסעת במנהרה (שבה היא לא צריכה להשתלב בתנועת כלי רכב), גם המהירות היא אוטומטית ומושגת באמצעות שליטה מרחוק, באופן דומה לזה של רכבות מטרו. כאשר הרכבת נוסעת במפלס הקרקע, היא מתואמת עם מערכת הרמזורים ומקבלת העדפה בצמתים על מנת לקצר את זמן הנסיעה.

ארגז החול של הרכבת
החיכוך בין גלגלי הרכבת למסילה נמוך בהרבה מחיכוך של צמיג בכביש. זה מאפשר לה תנועה חלקה וקלה על הפסים מצד אחד, אבל זה גם אומר שקשה לה יותר לבלום. לשם כך מצוידות הרכבות במיכלי חול המובנים בקרונות. בעת בלימה, מוזרק החול לפני הגלגלים, על מנת לייצר את החיכוך הנדרש לצורך עצירה.

We are here for you
Dial *4575 or