אבן גבירול מרדינג ועד בני דן כולל גשר רוקח
רדינג
- רשות מקומית תל אביב צפון
- תוואי עילי
- קו ירוק
נתונים כלליים על הקו הירוק
פרויקט גשר רוקח
אורך מקטע העבודות כ-840 מטרים
הקמת גשר עילי לרכבת הקלה, הכולל שביל הולכי רגל ורוכבי אופניים וחיבורם לרשת השבילים המקומית.
הקמת תחנת רידינג.
שלבי עבודה להקמת הרק"ל
שלב א'
ביצוע עבודות לבניית הגשר והעתקת תשתיות
מועד סיום משוער - 2024
שלב ב'
ביסוס והנחת מסילות, חישמול ופיתוח נופי של רחוב אבן גבירול מצומת ש"י עגנון ועד שדרות רוקח
מועד סיום משוער - 2027
שיטת תכנון ביצוע: DB - Design Build
שיטת מכרז בה הקבלן הזוכה אחראי גם על התכנון המפורט וגם על ביצוע העבודות
חשוב לדעת!
- התכנון הראשוני בוצע על ידי נת"ע ואושר על ידי הות"ל (הועדה לתשתיות לאומיות)
- שלבי התכנון המקדים והמפורט המבוצעים על ידי הקבלן עוברים בקרה, פיתוח ואישור נת"ע והות"ל
- במסגרת שלבי העבודה ולו"ז הפרויקט, הקבלן רשאי להתחיל עבודות מקדימות הכוללות: הכנת אתר ההתארגנות, הסדרת תוואי העבודות והעתקת תשתיות בתוואי עוד טרם אישור כלל שלבי התכנון הסופי, כחלק מעמידה בלו"ז של כלל הפרויקט
עקרונות העבודה
- לאורך כל תקופת העבודות יישמרו מעבר בטיחותי להולכי רגל והגישות לעסקים
- נתיבי הנסיעה ברחוב אבן גבירול ושדרות רוקח יצומצמו לסירוגין אך יישמרו פתוחים לשני הכיוונים
- לאורך כל תקופת העבודות יישמרו הפניות והגישות בצמתים מרכזיים בתוואי
- במקרה הצורך תבוצענה עבודות לילה. הודעות יימסרו מראש לתושבים
- התחבורה הציבורית תפעל כסדרה, למעט שינויים נקודתיים במקרה הצורך
- לאורך תקופת העבודות יתאפשר מעבר הולכי רגל ורוכבי אופניים בפארק הירקון
שלבי הביצוע
שלב 1 - הקמת אתרי התארגנות
מועד התחלה משוער: אוקטובר 2021
משך ביצוע משוער: 4 חודשים
שלב 2 - הקמת נציבים, חידוש תשתיות ופיתוח סופי
שלב 3 - הקמת נציבים, חידוש תשתיות ופיתוח סופי
שלב 4 - הקמת נציבים, חידוש תשתיות ופיתוח סופי
מצב הפעלה
שאלות נפוצות
ביצוע
האם ייסגרו רחובות במסגרת העבודות?
לא צפויות סגירות קבועות, אך ייתכנו סגירות נקודתיות וזמניות, עליהן יועברו עדכונים מראש.
האם צפויים שינויים בשבילי האופניים ומעברי הולכי הרגל במהלך העבודות?
בהתאם לשלבי הביצוע, צפויים שינויים סביב אתרי העבודה, אך יינתנו חלופות בטיחותיות ונגישות בהתאם להסדרי התנועה. יועבר עדכון מבעוד מועד על כלל השינויים והחלופות הרלוונטיות.
היכן ימוקמו הכניסות לתחנה?
לתחנה יוקמו שלוש כניסות – הכניסה המערבית תמוקם בסמוך לחניון הגרירה עירוני ברדינג, הכניסה הדרומית תמוקם בפינה הצפון מערבית של צומת אבן גבירול - שדרות רוקח והכניסה המזרחית תמוקם ברחוב אבן גבירול, בסמוך למיקומה של גינת הכלבים.
באיזה שלב עתיד לקום הגשר ולמשך כמה זמן תבוצענה עבודות ההקמה?
הקמת התחנה והגשר תבוצע במקביל, העבודות צפויות להתחיל במהלך שנת 2021
היכן תמוקם תחנת רדינג?
תחנת רדינג תמוקם על גשר רוקח, צפונית לצומת רוקח, על רחוב אבן גבירול, בסמוך למיקומה של גינת הכלבים
מה גובהה של תחנת רדינג?
גובה התחנה כ-12 מטרים.
האם יצומצמו חניות במסגרת העבודות?
החניות הציבוריות ברחוב אוסישקין ובחניון גן הבנים יצומצמו לתקופת העבודות.
מהו המרחק בין מסעת הרכבת מהמבנים ברחוב אבן גבירול?
המרחק בין מסעת הרכבת למבנים הינו כ-8 מטרים.
באילו גבהים תמוקמנה המסילות החדשות?
המסילות ימוקמו בגובה משתנה של כ- 6-8 מטרים לאורך הגשר
האם מתוכנן מעבר הולכי רגל בצדו המערבי של רחוב אבן גבירול אשר ימשיך אל עבר הגשר החדש?
אכן. כמו כן, יתאפשר מעבר הולכי רגל מהגשר אל תוך פארק הירקון.
תחבורה ציבורית
האם ישנו צפי לצמצום התחבורה הציבורית ברחוב אבן גבירול במהלך תקופת הביצוע? האם צפויות הסטות של קווי תחבורה ציבורית בשל עבודות הרק”ל? ואם כן באילו מיקומים ולאן?
לא צפוי שינוי בתחבורה ציבורית בשל עבודות הרק”ל במקטע הנ"ל. כמו כן לא צפויות הסטות משמעותיות של קווי תחבורה ציבורית ספציפיים במקטע. בעת ביצוע עבודות לילה זמניות ונקודתיות ייתכנו שינויים זמניים בתחבורה הציבורית, על שינויים אלה יועברו עדכונים פרטניים דרך מוקדי התחבורה הציבורית
מהן רמות הרעש הצפויות כתוצאה מהקמת הגשר?
רמות הרעש נבחנו על סמך תקנות הרעש (תקנות למניעת מפגעים) והמלצות המשרד להגנת הסביבה. חיזוי אקוסטי מבוצע ע"פ מפלסי הרעש שנבדקו מכלי העבודה אשר עתיד להיעשות בהם שימוש. במידה ויימצאו חריגות מהקריטריונים המצוינים, יוצעו אמצעים אקוסטיים להפחתת הרעש.
האם ייווצר אבק בעקבות העבודות ומהם הצעדים שיינקטו לצמצום המפגע?
למניעת מפגעי אבק ינקטו האמצעים הבאים:
- אתרי העבודות יגודרו על מנת לצמצם את מפגעי אבק ופגיעה באיכות האוויר
- דרכי הגישה לאזורי העבודה, שטחי ההתארגנות ומשטחי עבודה, על גבי שטחים שאינם סלולים, יורטבו כך שתימנע התרוממות אבק ופיזורו בסביבה
- שפיכת חומר מכלי הצמ"ה למשאיות תעשה בגובה נמוך ככל הניתן
- משאיות להובלת עפר או פסולת בניין אל מחוץ לאתרים יכוסו ביריעות מתאימות ומהודקות
- ערמות עפר אשר לא תבוצע בהן פעילות במשך יותר מ- 72 שעות, יורטבו או יכוסו למניעת פיזור אבק
- מהירות הנסיעה בתחום האתר תוגבל ל- 15 קמ"ש
האם בעקבות העבודות צפויים להופיע מזיקים?
לא צפויים להופיע מזיקים בעקבות עבודות הרק"ל. לטובת מניעת מטרד יתושים, יינתן דגש למניעת היווצרות מצבורי מים עומדים באתרי ההתארגנות ובאתרי העבודה.
האם צפויות כריתות עצים לטובת עבודות הרק”ל? האם ינטעו עצים חדשים באזורי העבודה?
הטיפול בעצים מלווה ע"י אגרונומים מוסמכים ועל פי סקר עצים מאושר. במסגרת הפרויקט מבוצעות נטיעות רבות לאורך התוואי תוך מניעה מירבית של כריתה.
האם יהיו עמודי חשמל לאורך אבן גבירול? מה גובהם הצפוי?
הרכבת הקלה ניזונה מחשמל דרך כבל עילי ועמודי חשמל לאורך התוואי העילי של הקו הירוק. גובהם הצפוי של עמודי החשמל בקטעים העיליים הינו כ-7 מטרים.
האם תשתית הרכבת מייצרת קרינה?
קיים היתר למתקן קורן אשר הוצא על ידי המשרד להגנת הסביבה ומתבסס על חיזוי קרינה מפורט. קבלת ההיתר מהמשרד להגנת הסביבה מעיד על עמידה בכל תקני הקרינה. ההיתר מגדיר כי המרחק בין מבנה מאוכלס לבין תחנת השנאה יהיה לפחות 6 מטר. במקרים רבים המרחק בין המבנים למתקנים עולה על 6.
חומרים לצפייה והורדה
מפגש תושבים - מקטע אבן גבירול מרדינג ועד בני דן כולל גשר רוקח, אוגוסט 2021 - לצפייה לחצו כאן
לצפייה במצגת שהוצגה במפגש -מצגת שהוצגה בכנס התושבים
אנחנו כאן לשירותכם
אנחנו כאן, לאורך כל הדרך, זמינים לענות על כל שאלה ולסייע בפתרון כל בעיה. נדאג ליידע אתכם על העבודות הצפויות באמצעות תפוצת דוא"ל, עלונים בתיבות הדואר, SMS ובאתר. אתם מוזמנים גם לעקוב אחרינו בפייסבוק, באינסטגרם, בלינקדאין ובטיקטוק.
נציג חברת נת"ע זמין בשטח למתן מענה אישי ופתרון לבעיות בכתובת המייל: Omer@shiluvimcr.co.il
המוקד הטלפוני שלנו 4575* פעיל 24 שעות, 7 ימים בשבוע.