מחיים לבנון פינת רוזנפלד עד גני התערוכה
הירידים
- רשות מקומית תל אביב יפו
- תוואי עילי
- קו ירוק
פרטים כלליים
העבודה להקמת הרכבת הקלה נחלקת לשני שלבים עיקריים:
שלב א' (אינפרא 1)
טיפול בעצים, מדידות, ביצוע עבודות שלד לשיקוע הקו מתחת לרחוב רוזנפלד, כולל תחנה עלית עם 2 כניסות, העתקת תשתיות ושינויים גיאומטריים, כולל סלילה ופיתוח נופי של התוואי.
שלב ב' (אינפרא 2)
ביצוע עבודות הכוללות את בניית התחנות, הכנת התשתיות הרכבתיות, הנחת המסילות וחשמול הרק"ל
מועד סיום משוער - 2025
עקרונות העבודה:
- יישמר מעבר בטיחותי להולכי רגל לאורך כל תקופת העבודות
- התחבורה הציבורית תפעל כסדרה למעט שינויים נקודתיים במקרה הצורך. הודעות יימסרו בנפרד
- לאורך כל תקופת העבודות נתיבי הנסיעה יצומצמו לסירוגין ויישמרו פתוחים לשני הכיוונים
- העבודות יבוצעו בשעות היום. עם זאת, קיימות עבודות אשר בגין אילוצים בטיחותיים ותנועתיים, נדרש לבצען בשעות הלילה – התראה תימסר בהתאם
שלבי הביצוע
*הסדרי התנועה ולוחות הזמנים כפופים לשינויים
שלב ביצוע ראשון
הקמת אתר התארגנות – חניון החורשה
משך ביצוע: כחודשיים
הקמת אתר התארגנות – חניון דרום
משך ביצוע: כחודשיים
שלב ביצוע שני
עבודות להקמת הגשר-ביסוס ניצבים
משך ביצוע: כ-9 חודשים
מנהרת רוזנפלד - עבודות תשתית, יציקת תקרת המנהרה, חפירת המנהרה
משך ביצוע: כ-36 חודשים
שלב ביצוע שלישי
מבנה עליון של הגשר בדחיקה
משך ביצוע: כ-12 חודשים
חתכים טיפוסיים לגשר איילון
רחוב שלום רוזנפלד
מצב קיים
מצב הפעלה
כביש איילון
מצב הפעלה
שדרות רוקח
מצב הפעלה
חומרים לצפייה והורדה
מקטע גשר איילון, מפגש תושבים יולי 2022 - לצפייה לחצו כאן
לצפייה במצגת שהוצגה במפגש - מצגת כנס תושבים גשר איילון
שאלות ותשובות
מהם שלבי העבודות בפרויקט?
העבודות מחולקות לשני שלבים
- אינפרא 1: עבודות להעתקת תשתיות, הסדרת המדרכות, הקמת הגשר והמנהרה, סלילה ופיתוח נופי של התוואי
- אינפרא 2: עבודות חשמול הרכבת, בניית התחנות, הכנת התשתיות הרכבתיות, הנחת המסילות
שלב עבודות אינפרא 2 יסתיים בשנת 2025. הקו הירוק צפוי להיפתח בשנת 2027.
מתי יבוצעו עבודות חישמול הרכבת?
עבודות חישמול הרכבת יתבצעו בשלב העבודות הבא, שלב אינפרא 2.
היכן מתחיל הגשר בסמיכות למעונות?
ברחוב שלום רוזנפלד, הרכבת תעבור במנהרה. הגשר יעבור מעל נתיבי איילון.
מה יהיה מפלס הרעש בזמן העבודות על המנהרה ברחוב שלום רוזנפלד?
העבודות כרוכות בקדיחות וחפירה מאסיבית לאורך כל התוואי. עם זאת, לא צפויות חריגות רעש מעבר למותר בחוק למעט עבודות נקודתיות שימשכו זמן קצר. בנוסף, נוקט הקבלן המבצע באמצעים שונים להפחתת רעש - שימוש בכלים המותאמים לתקן האקוסטי, הנחיית עובדים לעבודה שקטה ועוד.
האם תבוצענה עבודות לילה? מתי תהיינה חסימות כבישים והיכן?
חברת נת"ע עושה את מירב המאמצים לצמצם ככל הניתן את עבודות הלילה. עם זאת, ישנם מקרים בהם יש צורך בשינוי משמעותי של הסדרי התנועה, עבודה בצמתים וכו', הדורשים חסימה מלאה או חלקית. על מנת שלא לפגוע בפעילות השוטפת של הרחוב, העסקים והתושבים, עבודות אלו נעשות לרוב בשעות הלילה. יתכנו צמצומי נתיבים למשך מספר חודשים או שנה (תלוי בשלב העבודות), אך הרחוב יישאר פתוח לתנועה לשני הכיוונים. בעת ביצוע עבודות לילה, חסימות כבישים וצמצום נתיבים - תישלח לציבור הודעה נפרדת.
היכן יורד הגשר לגובה הכביש?
מעבר לכביש רוקח, בחניון גני יהושע.
איפה תמוקם התחנה על הגשר?
התחנה על הגשר תמוקם מזרחית מתחנת רכבת האוניברסיטה, בסמוך לגני התערוכה.
האם יהיה מעבר להולכי רגל ואופניים/קורקינט על הגשר?
גשר איילון יכלול שביל הולכי רגל בחזית הדרומית ברוחב 3.5 מטר, ולא יהיה בו שביל אופניים. שביל הולכי הרגל עתיד להתחבר לרחוב ירוחם משל, וכך יהיה מעבר רציף ממנו לכיוון תחנת גני התערוכה.
האם יבוטלו חניות כחלק מהעבודות?
כן, בארבעה חניונים באזור יוקמו שטחי התארגנות ויבוטלו חניות:
- חניון החורשה - 158 חניות יבוטלו באופן קבוע עם תחילת העבודות.
- חניון הפארק - כיום ישנן 695 חניות, מתוכן כבר בוטלו באופן זמני 256 חניות. עם סיום העבודות, רוב החניות (פרט ל-25) יוחזרו לציבור.
- חניון ברושים - לא יבוטלו חניות נוספות. חלקן יחזרו בסוף העבודות וחלקן יופקעו לטובת הרכבת.
- חניון דרום - כיום ישנן 362 חניות, מתוכן 129 יבוטלו זמנית ו-30 יבוטלו באופן קבוע. חלק ניכר יחזור רק עם סיום העבודות בשנת 2025.
האם יכרתו כל העצים בחניון החורשה?
פרויקט הקו הירוק של הרכבת הקלה הוא פרויקט סביבתי במהותו. זהו פרויקט לאומי המתוכנן ומבוצע תוך הקפדה יתרה על נושאי סביבה לאורך כל מחזור החיים של הפרויקט. הושקעו מאמצים רבים בשלב התכנון לשמר עצים בוגרים תוך התאמת התוכנית לעצים קיימים והעתקת עצים בעלי ערכיות גבוהה. כל עץ ועץ עובר הערכה ע"י מספר אגרונומים ואנשי מקצוע ומוגש לאישור פקיד היערות בסקר עצים.
לצערנו, ישנם עצים הנמצאים על תוואי העבודות שיידרשו לכריתה, ולכן בחניון החורשה יכרתו רק עצים שנמצאים על התוואי. עם זאת, במסגרת העבודות ישתלו עצים נוספים. נת"ע ועיריית ת"א-יפו עושות את מרב המאמצים לשמור על כמות עצים רבה ככל שניתן.
האם חדר השנאים יישאר גם לאחר העבודות?
כן. תפקידו של חדר שנאים הוא להמיר מתח גבוה המגיע מרשת החשמל של חברת החשמל למתח נמוך יותר, המסופק לבניייני התושבים והעסקים. חדרי השנאים העיליים נועדו להחליף את עמודי החשמל ברחובות לחדרים חדשים ותקינים, ולשפר את אמינות רשת החשמל לתושבים ולעסקים באזור.
אנחנו כאן לשירותכם
אנחנו כאן, לאורך כל הדרך, זמינים לענות על כל שאלה ולסייע בפתרון כל בעיה. נדאג ליידע אתכם על העבודות הצפויות באמצעות תפוצת דוא"ל, עלונים בתיבות הדואר, SMS ובאתר. אתם מוזמנים גם לעקוב אחרינו בפייסבוק, באינסטגרם, בלינקדאין ובטיקטוק.
נציג חברת נת"ע זמין בשטח למתן מענה אישי ופתרון לבעיות בכתובת המייל: Omer@shiluvimcr.co.il
המוקד הטלפוני שלנו 4575* פעיל 24 שעות, 7 ימים בשבוע.