• אודות
    • אודות נת"ע
    • חזון החברה וערכיה
    • דירקטוריון נת"ע
    • הנהלת נת"ע
    • מילון מונחים
    • מהתקשורת
  • הרכבת הקלה
    • הרכבת הקלה
    • הקו האדום
    • הקו הירוק
    • הקו הסגול
  • המטרו
    • המטרו
    • קו M1
    • קו M2
    • קו M3
  • העיר שלי
    • אור יהודה
    • בני ברק
    • בת ים
    • גבעת שמואל
    • גבעתיים
    • הרצליה
    • חולון
    • יהוד מונוסון
    • פתח תקווה
    • קריית אונו
    • ראשון לציון
    • רמת גן
    • תל אביב יפו
  • חדשות
  • עוד
      • יצירת קשר
      • יצירת קשר
      • חוק חופש המידע
      • ביקורת פנימית
      • הארגון
      • הקוד האתי
      • דו"ח קיימות
      • תקנון למניעת הטרדה מינית
      • מדיניות החברה
      • הצהרת נגישות
      • תכנון ובנייה
      • תוכניות קווי הרק"ל והמטרו
      • תיאום תכניות סטטוטוריות והיתרי בניה
      • תיאום הנדסי עם חברת נת"ע
      • תסקירי סביבה
      • תרשימים גנריים לעבודות קצרות מועד
      • מכרזים והתקשרויות
      • מכרזים פומביים
      • התקשרויות בפטור ממכרז
      • כוונה להתקשרות עם ספק יחיד
      • הליכי RFI
      • רשימות ספקים
      • פנייה לועדה למניעת ניגוד עניינים
      • קריירה
      • קריירה
  • עברית
  • English
המקטע הקודם המקטע הבא

פיר ופורטל נורדאו

נורדאו

  • רשות מקומית תל אביב יפו
  • תוואי תת קרקעי
  • קו ירוק

פיר השילוח

מבנה תת־קרקעי שממנו ישוגרו המכונות לכריית המנהרות TBM -
Tunnel Boring Machine
המבנה בצורת קופסה חלולה ללא תקרה, הבנוי מקירות בטון.
קורות פלדה אופקיות, תומכות את קירותיו ההיקפיים כנגד לחץ הקרקע והמים.
מבצעים את חפירת ודיפון הקופסה באמצעות סלארי,ומחזקים באמצעות קורות ברזל.
לאחר גמר הקמת המנהרות, ישמש הפיר כמפלג של מערכת המסילות.

פורטל

פתח המנהרה המעביר את הרכבת ממפלס הרחוב אל המפלס התת־קרקעי.
הפורטל ייבנה בשיטת 'חפירה וכיסוי' (cut&cover) שבה יוצקים תחילה את קירות המנהרה ומיד אחר כך חופרים את המנהרה בקרקע.

  • פיר – רחבת הקסטל, מדרכה מערבית של אבן גבירול בין רח' הבשן לשד' נורדאו
  • פורטל – אבן גבירול, בין שד' נורדאו לבין רח' יהודה המכבי

שלבי העבודה להקמת הרק"ל

שלב א'
ביצוע עבודות להעתקת תשתיות, חפירת פורטלים ופיר, כריית המנהרות
* מועד סיום – 2024 (משוער)

שלב ב'
ביסוס והנחת מסילות, חישמול והתקנת מערכות הרק"ל, השלמת בניית תחנות ופיתוח נופי
* מועד סיום – 2027 (משוער)

שלב א' כולל בתוכו:
פינוי תשתיות - עבודות העתקה, החלפה ושדרוג של מערכות תשתית כגון קווי מים, ביוב, חשמל תקשורת ועוד
תכנון והנדסת תנועה - תכנון וביצוע הדרגתי של שינויים בהסדרי התנועה, בהתאם לשלבי הבינוי השונים, תוך צמצום ככל האפשר של ההפרעה לתנועה
יציקת קירות - חפירת חללים שאליהם מוכנסות קונסטרוקציות ברזל ועליהן יוצקים בטון, לטובת בניית קירות התחנה
חפירה - חפירה לעומק של חלל התחנה במקביל להתקנת קורות פלדה רוחביות לתמיכה בדפנות
כריית המנהרות -שיגור מכונת ה- TBM לטובת ביצוע עבודות חפירת המנהרות

הסדרי תנועה ועבודה

שלב עבודה 1
העתקת תשתיות

מועד התחלה משוער: רבעון 1 שנת 2021
משך עבודה משוער: כחודשיים

 

חתכים טיפוסיים לשלב 1

חתך טיפוסי - אבן גבירול, מקטע רח' הורקנוס - שד' נורדאו

 

חתך טיפוסי - אבן גבירול, רחבת הקסטל

 

* הסדרי התנועה כפופים לשינויים

 

שלב עבודה 2
העתקת תשתיות

מועד התחלה משוער: רבעון 2 שנת 2021
משך עבודה משוער: כחודשיים

 

חתכים טיפוסיים לשלב 2

חתך טיפוסי - אבן גבירול, מקטע רח' הורקנוס - שד' נורדאו

 

חתך טיפוסי - אבן גבירול, רחבת הקסטל

* הסדרי התנועה כפופים לשינויים

 

שלב עבודה 3
העתקת תשתיות ובניית מובל הניקוז

מועד התחלה משוער: רבעון 2 שנת 2021
משך עבודות משוער: כ-9 חודשים

 

חתכים טיפוסיים לשלב 3

חתך טיפוסי - אבן גבירול, מקטע רח' הורקנוס - שד' נורדאו

חתך טיפוסי - אבן גבירול, רחבת הקסטל

* הסדרי התנועה כפופים לשינויים

 

שלב עבודה 4
חפירת הפיר והפורטל

 

מועד התחלה משוער: רבעון 2 שנת 2022
משך שלב משוער: כ-6 חודשים

חתכים טיפוסיים לשלב 4

חתך טיפוסי - אבן גבירול, מקטע רח' הורקנוס - שד' נורדאו

חתך טיפוסי - אבן גבירול, רחבת הקסטל

* הסדרי התנועה כפופים לשינויים

 

שלב עבודה 4.5

העתקת מובל ניקוז בחלקו הצפוני של אבן גבירול

העבודות תבוצענה על פי שלבי ביצוע 4.2 ו- 4.4 לסירוגין

מועד תחילת עבודות משוער: יוני 2022

משך שלב משוער: כ-4 חודשים

 

 

שלב עבודה 5
חפירת הפיר והפורטל

מועד תחילת עבודות משוער: רבעון 4 שנת 2022
משך שלב משוער: כ- 4 חודשים

שלב עבודה 6
בניית הפורטל וכריית המנהרות
מועד תחילת עבודות משוער: רבעון 1 שנת 2023
משך שלב משוער: כ- 12 חודשים

  • לאורך כל תקופת העבודות יישמרו המעברים להולכי הרגל והגישות לעסקים
  • נתיבי הנסיעה ברח' אבן גבירול וברחובות החוצים אותו יצומצמו אך ישמרו פתוחים לשני הכיוונים לאורך כל תקופת העבודות
  • התחבורה הציבורית ברח' אבן גבירול וברחובות החוצים אותו תפעל כסדרה, למעט שינויים נקודתיים במקרה הצורך. מידע אודות שינויים אלו יפורסם לציבור
  • ייסלל שביל אופניים חדש ברח' מרים החשמונאית, בקטע שבין רח' יהודה המכבי לרח' פנקס וברח' יהודה המכבי, בקטע שבין רח' מרים החשמונאית לרח' אבן גבירול
  • אזורי התארגנות: כיכר מילאנו ורוקח
  • אתר התארגנות כיכר מילאנו - ישמש לטובת אחסון ותפעול שוטף
  • אתר התארגנות רוקח מזרח - ישמש לטובת משרדי האתר, אחסון ותפעול שוטף

אתר התארגנות רוקח

חומרים לצפייה והורדה

לצפייה בכנס התושבים המקוון שנערך לחצו כאן.

אנחנו כאן לשירותכם

אנחנו כאן, לאורך כל הדרך, זמינים לענות על כל שאלה ולסייע בפתרון כל בעיה. נדאג ליידע אתכם על העבודות הצפויות באמצעות תפוצת דוא"ל, עלונים בתיבות הדואר, SMS ובאתר. אתם מוזמנים גם לעקוב
אחרינו בפייסבוק ובאינסטגרם, ולהירשם לקבלת עדכונים שוטפים כאן.

נציג חברת נת"ע זמין בשטח למתן מענה אישי ופתרון לבעיות בכתובת המייל: naor@shiluvimcr.com

והמוקד הטלפוני שלנו 4575* פעיל 24 שעות, למעט שבתות וחגים.

מקשיבים לכם

פניות הציבור: 4575*

פקס: 03-7243055

הרכבת הקלה והמטרו

הקו האדום
הקו הירוק
הקו הסגול
קו M1
קו M2
קו M3

אודות

אודות נת"ע
חזון החברה וערכיה
דירקטוריון נת"ע
הנהלת נת"ע
מילון מונחים
מהתקשורת

עוד בנת"ע

יצירת קשר
חדשות
מכרזים פומביים
קריירה
חוק חופש המידע
הצהרת נגישות
© 2022 נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ
UI/UX by