שדרות ירושלים מסוקולוב עד הבנאי
גאולים, גן הקקטוסים, המלאכה
- רשות מקומית חולון
- תוואי עילי
- קו ירוק

שלבי העבודה
עבודות הקמת הרכבת הקלה בשדרות ירושלים מחולקות לשני שלבים:
שלב א' - ביצוע עבודות להעתקת תשתיות, הסדרת המדרכות, סלילה ופיתוח נופי של התוואי.
שלב ב' - ביצוע עבודות הכוללות את בניית התחנות, הכנת התשתיות הרכבתיות, הנחת המסילות וחשמול הרק"ל
עקרונות העבודה
- יישמר מעבר בטיחותי להולכי רגל לאורך כל תקופת העבודות
- התחבורה הציבורית תפעל כסדרה למעט שינויים נקודתיים במקרה הצורך. הודעות יימסרו בנפרד
- לאורך כל תקופת העבודות תתאפשר הנסיעה בשדרות ירושלים, לנוסעים לשני כיווני הנסיעה
- ככלל, אנו עושים מאמץ לרכז את העבודות לשעות היום. עם זאת, קיימות עבודות אשר בגין אילוצים בטיחותיים ותנועתיים, נדרש לבצען בשעות הלילה
- יצומצמו ויבוטלו חניות ציבוריות לאורך שדרות ירושלים, בהתאם לצורך
הסדרי תנועה במקטע
הסדר תנועה 1: ביטול המפרדה לטובת המשך ביצוע העבודות
*משך ביצוע משוער כ-4 חודשים
הסדר תנועה 2: עבודות בגדה הדרום מערבית – עבודות תשתית:
חשמל, מים, ניקוז, תקשורת ותאורה.
הסדר תנועה 3: עבודות בגדה הצפון מזרחית – עבודות תשתית:
חשמל, מים, ניקוז, תקשורת ותאורה
*משך ביצוע משוער כ-12 חודשים
הסדר תנועה 4: עבודות במפרדה – התקנת רמזורים ופיתוח נופי
*משך ביצוע משוער כחודשיים
שינויים צפויים בהסדרי התנועה בשדרות ירושלים
- לבאים מכיוון מזרח, לא תתאפשר הפנייה שמאלה מרחוב המלאכה לשדרות ירושלים
- לבאים מכיוון מערב, לא תתאפשר הפנייה שמאלה מרחוב אלופי צה"ל לשדרות ירושלים
- לבאים מכיוון דרום, לא תתאפשר הפנייה שמאלה משדרות ירושלים לרחוב משה שרת
- לבאים מכיוון צפון, לא תתאפשר הפנייה שמאלה משדרות ירושלים לרחוב בצלאל
- לבאים מכיוון דרום, לא תתאפשר הפנייה שמאלה משדרות ירושלים לרחוב גאולים
- לבאים מכיוון מערב, לא תתאפשר הפנייה שמאלה מרחוב גאולים לשדרות ירושלים
- לבאים מכיוון מזרח, לא תתאפשר הפנייה שמאלה מרחוב פרופסור משה שור לשדרות ירושלים
* הסדרי התנועה כפופים לשינויים
שינויים צפויים בהסדרי התנועה ברחובות החוצים
- רחוב מוהליבר יהפוך לדו סיטרי, במקטע הרחובות השיטה – שדרות ירושלים
- רחוב השיטה ישנה את סיטריותו, במקטע הרחובות מוהליבר – התבור, תתאפשר נסיעה מכיוון צפון לדרום
לצפייה בכנס התושבים המקוון שנערך לחצו כאן.
לצפייה בסקר העצים של המקטע לחצו כאן.
שאלות ותשובות
1. מהן מיקומי התחנות ומה המיקומים לירידה לתחנות?
3 תחנות בתוואי המקטע – המלאכה, החרש, גאולים.
שלושת התחנות הינן עיליות, ממוקמות במרכז הכביש, ברצועת הרכבת.
המלאכה – דרומית לצומת שדרות ירושלים – המלאכה.
החרש – צפונית לצומת שדרות ירושלים – החרש (מול מבני מס הכנסה).
גאולים – דרומית לצומת גאולים – שדרות ירושלים. (מול בית הספר אורט).
2. האם יסלל שביל אופניים במקטע?
בשדרות ירושלים יסלל שביל אופניים במקטע הרחובות הבנאי – המלאכה. זאת בכדי לשמר את העצים הבוגרים הקיימים לאורך השדרה.
3. האם יכרתו עצים בתוואי הרכבת?
המדיניות של החברה היא לשמר עצים רבים ככל האפשר. במקומות שבהם יש צורך בכריתות הדבר מתבצע באישור פקיד היערות ועל פי החוק. נת"ע מתחייבת לנטוע עצים חדשים במקום העצים שייכרתו. למטרה זו בנת"ע מגדלים כבר מספר שנים אלפי עצים במשתלה המיועדים לפיתוח העירוני באזורי העבודות של הרכבת הקלה.
כאשר מדובר בעץ בעל ערך יוצא דופן, מעתיקים את העץ, בתהליך מקצועי בליווי אגרונום ומומחים לנושא.
במקטע זה רוב העצים מיועדים לשימור (282). תבוצע העתקה של 3 עצים: 2 עצי זית ועץ צאלון נאה. עם סיום העבודות יינטעו 141 עצים חדשים ועוד אלפי צמחים.
במסגרת העבודות יוטמנו כבלי החשמל במדרכות, הודות לכך תתאפשר צמיחה יפה ומלאה יותר של העצים.
4. איך מתבצעות הפקעות?
לצורך הרחבת הדרך עבור הרק"ל נדרשות הפקעות של חלק מהחצרות בתוואי. ההפקעות מתבצעות מכוח תכנית התוואי שאושרה על ידי הממשלה. צוותי ההפקעות של נת"ע כבר יצרו קשר עם בעלי הנכסים הרלוונטיים לצורך ביצוע המדידות הנדרשות ולקביעת גובה הפיצוי. לכל שאלה בנושא זה ניתן לפנות במייל ונענה בהקדם.
5. כיצד תתבצע הגישה מ/ל רחובות החוצים את שדרות ירושלים והשכונות באזור בהתאם להסדרי התנועה?
בכדי לקדם תחבורה ציבורית יעילה הסדרי התנועה נותנים לה עדיפות על פני הרכב הפרטי. לכן, במקטע זה יבוצעו שינויים בהסדרי התנועה ובפניות מ/ל (מהשדרות/לשדרות) שדרות ירושלים והרחובות החוצים את השדרה. חשוב לציין כי במעמד תכנון הסדרי התנועה נלקחו בחשבון ביטולי הפניות באזור, וניתנו פתרונות בדמות מסלולים חלופיים דרך רחובות משניים. עם הפעלת הרכבת הקלה, אנו צופים צמצום בשימוש ברכב הפרטי שיוביל להקלה על עומסי התנועה.
6. האם תיחסם החניה הפרטית שלי?
באופן קבוע תישמר הגישה לחניות פרטיות. עם זאת, ייתכנו חסימות נקודתיות לסירוגין שיבוצעו בתיאום.
7. איך והיכן תתאפשר פריקה וטעינה לעסקים?
לכל אורך העבודות, לעסקים יינתן מענה לצרכי פריקה וטעינה בתיאום עמם.
8. איך תשפיע הרכבת הקלה על הרחוב בעת ההפעלה?
הרכבת הקלה היא חשמלית, שקטה וידידותית לסביבה, ובהתאמה היא גם תורמת לעליית ערך הנדל"ן. מעבר לנגישות התחבורתית, היא משנה את איכות האוויר ואת האווירה – כפי שקרה בירושלים ובמקומות רבים בעולם.
9. למי ניתן לפנות?
חברת נת"ע רואה חשיבות רבה בקשר עם הציבור. אנו מפעילים מוקד טלפוני 24 שעות ביממה, למעט שבתות וחגים, בטלפון 4575*. כמו כן, נציגי קשרי קהילה מטעם נת"ע נמצאים בקשר יום יומי עם התושבים ובעלי העסקים במטרה לבחון את צרכיהם ולפעול למתן מענה ופתרונות פרטניים ככל שניתן.
לעדכונים שוטפים אודות התקדמות העבודות אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו באמצעות המייל: dor@shiluvimcr.co.il
אנחנו כאן לשירותכם
אנחנו כאן, לאורך כל הדרך, זמינים לענות על כל שאלה ולסייע בפתרון כל בעיה. נדאג ליידע אתכם על העבודות הצפויות באמצעות תפוצת דוא"ל, עלונים בתיבות הדואר, SMS ובאתר. אתם מוזמנים גם לעקוב אחרינו בפייסבוק, באינסטגרם, בלינקדאין ובטיקטוק.
נציג חברת נת"ע זמין בשטח למתן מענה אישי ופתרון לבעיות בכתובת המייל:
והמוקד הטלפוני שלנו 4575* פעיל 24 שעות, 7 ימים בשבוע.