הקו האדום

הקו האדום של הדנקל מהווה את עמוד השדרה של המערכת להסעת המונים במטרופולין תל אביב. הוא עובר בכמה מן האזורים העמוסים ביותר בגוש דן ומשרת אוכלוסיות רבות ומגוונות

  • 234,000נוסעים ביום
  • 6 דקותתדירות
  • 2023שנת פתיחה

תחנות הקו האדום

הקו האדום מחבר בין חמש רשויות: פתח תקווה, בני ברק, רמת גן, תל אביב-יפו ובת ים. בקו 34 תחנות, מתוכן עשר תת קרקעיות. לחצו על שם העיר כדי לראות את התחנות ולקבל את כל המידע עליהן

  • אורך הקו24 ק"מ
  • תחנות34
  • רשויות5

כל מה שצריך לדעת על הקו האדום

שומרים על הבטיחות עם יהושפט החתול האנטיפת

איך שומרים על הבטיחות באזור מסילות הרכבת הקלה? בואו ללמוד הכל עם יהושפט

איך קונים כרטיס לרכבת?

כל המידע על רכישת כרטיסים לקו האדום, תיקוף ומעבר בשערי התחנות נמצא בקישור הזה

רב קו או אפליקציות?

מהי הדרך הנוחה והמהירה ביותר לשלם לרכבת הקלה? היכנסו לכאן כדי לדעת

נגישות בקו האדום

לכל הסדרי הנגישות בקו האדום של דנקל - הקליקו כאן

הכירו את קווי השירות

הקו האדום: קו אחד, שלושה קווי שירות

לאורך תוואי הקו האדום של הדנקל פועלים שלושה קווי שירות כאשר המקטע המרכזי המשותף לשלושתם הוא בין תחנת אליפלט בדרום תל-אביב לבין תחנת אהרונוביץ' בבני ברק.

קו שירות R1 מחבר בין תחנת הקוממיות בבת ים לתחנה המרכזית בפתח תקווה (בשני הכיוונים).

קו שירות R2 (מופעל חלקית) מחבר בין תחנת הקוממיות בבת ים לתחנת קריית אריה בפתח תקווה (בשני הכיוונים).

קו שירות R3 מחבר בין תחנת אליפלט בתל-אביב-יפו לתחנת קריית אריה בפתח תקווה (בשני הכיוונים).

להורדת מפת הקו האדום לחצו כאן

שימו לב לאיזה קו שירות אתם עולים!

מספר קו השירות ותחנת היעד שלו מופיעים באופן בולט על השילוט האלקטרוני שברציפים ועל קרונות הרכבת.

לפני שיוצאים לדרך, מתכננים!
היכנסו לאתר / יישומון דנקל או היעזרו ביישומוני הניווט והתחבורה הציבורית המאפשרים לתכנן את הנסיעה מתחילתה ועוד סופה, וכך תוכלו להגיע ליעד בנוחות, במהירות וביעילות.

צרו איתנו קשר

לכל נושא הקשור לתפעול הקו האדום

ניתן ליצור קשר בדרכים הבאות:

אתר דנקל dankal.co.il

מוקד טלפוני דנקל: 9943*

בדוא״ל service@dankal.co.il

אפליקציית דנקל - חפשו בחנויות היישומים

עמוד הפייסבוק של דנקל

לכל נושאי ההקמה והתכנון של הקווים הבאים

ניתן ליצור קשר בדרכים הבאות:

מוקד טלפוני נת"ע 4575*

עמוד יצירת קשר באתר

עמוד הפייסבוק של נת"ע

עמוד האינסטגרם של נת"ע

שקופית
שקופית
שקופית
שקופית
שקופית
שקופית
שקופית
שקופית
שקופית
שקופית

התקדמות הקו

2015
2023
  • Og15
    אוגוסט 2015 פיצוץ גשר מעריב
  • Feb17
    פברואר 2017 תחילת כריית המנהרות
  • April19
    אפריל 2019 תחילת הנחת מסילות
  • Nov19
    נובמבר 2019 הקרון הראשון מגיע
  • Feb21
    פברואר 2021 עבודות חשמול ומערכות
  • Jun21
    יוני 2021 נסיעת המבחן הראשונה
  • 2023
    אוגוסט 2023 פתיחת הקו האדום

עוד על הקו

מידע כללי

הקו האדום של הדנקל הוא "עמוד השדרה" של המערכת להסעת המונים במטרופולין תל אביב. הוא עובר באזורים העמוסים ביותר במטרופולין ומשרת כ-70 מיליון נוסעים בשנה.
בקו האדום הרכבת הקלה יוצאת מהתחנה המרכזית בפתח-תקווה, דרך בית החולים בלינסון, לאורך רחוב ז'בוטינסקי בבני ברק וברמת גן. הקו ממשיך סמוך לתחנת סבידור מרכז של רכבת ישראל, עובר בדרך בגין וליד מרכז עזריאלי, משם ממשיך לדרום הקריה, נווה צדק, שדרות ירושלים ביפו, ומסתיים בדרום העיר בת-ים. 
אורך הקו 24 ק"מ, מהם 12 ק"מ במנהרה מתחת לפני הקרקע, מפורטל אליפלט שבנווה צדק בתל אביב ועד לפורטל שנקר בפתח תקווה הסמוך למחלף גהה.
הקו האדום כולל 34 תחנות, אשר 24 מהן במפלס הקרקע ו-10 תת-קרקעיות. המרחק בין התחנות הקרקעיות הוא כ-500 מטרים. המרחק בין התחנות התת-קרקעיות הוא כקילומטר אחד.
במפלס התת-קרקעי הרכבת היא בעלת זכות דרך בלעדית במנהרה (ללא כלי רכב והולכי רגל חוצים). במפלס הקרקע הרכבת נעה על מסילה בלעדית וזוכה לקדימות במעברי צמתים, בכדי לאפשר רציפות בנסיעה ככל הניתן ודיוק מרבי.

מרכז הבקרה התפעולי (OCC) של הקו האדום

מרכז הבקרה התפעולי (OCC - Operation Control Center) של הקו האדום, הוא 'מרכז העצבים' של מערך התפעול של מערכת הסעת ההמונים. המוקד ממוקם במרכז התפעול והתחזוקה של הקו האדום בקרhית אריה (הדיפו) וכולל שלושה מוקדי משנה:

חדר הבקרה לתפעול (OCR) מרכז את כל הפונקציות התפעוליות הקשורות לתפעול הרכבת ולבטיחותה. החדר כולל ארבעה עמדות עבודה פונקציונאליות לניהול תנועה, ניהול אנרגיה, מבנה ובטיחות אש, ניהול מערכות מידע לנוסע ועמדת מנהל חדר הבקרה. עמדות העבודה מאפשרות למפעילים השונים בחדר הבקרה, בקרה שוטפת על פעילות הקו האדום, מימוש ההפעלה הבטיחותית שלה, הפעלת מערכות בקרה ותפעול שונות, עמידה בלוחות הזמנים ויעדי השירות ומענה לאירועי חירום תפעוליים ובטיחותיים. 

מוקד הבקרה הביטחוני (SOC) כולל עמדות עבודה של מפעילי מערכת שליטה ובקרה לניהול הביטחון. המוקד מסייע למערך האבטחה החמוש בקו האדום בביצוע משימותיו בשגרה וחירום. בנוסף הוא אחראי על ניטור התרעות ממספר רב של מצלמות אבטחה, מערכות בקרת כניסה, פריצה והגנה היקפית, הממוקמות בתשתיות הקו-האדום ומאפשרות שמירה על נכסיו. 

מוקד בקרת הרמזורים (TLC) כולל עמדות בקרה לשליטה על מערכת הרמזורים, המותקנים בתוואי העילי המזרחי והדרומי של הקו האדום. עמדות העבודה של מפעילי המוקד ומנהל המשמרת כוללת מערכת בקרה לתעדוף תנועת הרכבת הקלה בצמתים ומצלמות בקרה, על מנת לעמוד בלוחות הזמנים ויעדי השירות של מערכת הסעת ההמונים. 

נוסף על מוקדים אלו, קיימים בקו האדום מוקדי בקרה נוספים, דוגמת 'מוקד בקרת הרשתות' (NOC), המשמש לניטור רשתות תקשורת קוויות ואלחוטיות, 'מוקד מבצעי סייבר' (CSOC), המשמש לאיתור ומניעה של התקפות סייבר על מערכות הרק"ל בכלל ומערכות התפעול הקריטיות, דוגמת איתות בפרט, מוקד בקרה לדיפו (DCC) המשמש לניהול התפעול במרכז התפעול והתחזוקה, מוקד בקרת תחזוקה (MCD) לניהול פעולות התחזוקה בשגרה וחירום וחדר מצב (Crisis Room) המשמש את מפעיל הקו האדום, המתחזקים, נת"ע, מ"י ויתר גופי החירום וההצלה בעת אירוע משבר או אסון.

מנהרות הקו האדום

מה אורך המקטע התת קרקעי של הקו האדום, כיצד נכרו המנהרות שלו ואיך גולדה מאיר קשורה לכל זה? היכנסו לקישור כדי לקרוא

עשרה דברים שאולי לא ידעתם על הדנקל

כמה אוטובוסים נכנסים ברכבת? איך הרכבת נוסעת, ואיך היא עוצרת? לנו יש תשובות לכל השאלות

השלוחה הדרומית של הקו האדום

נת"ע מתכננת את השלוחה הדרומית של הקו האדום בראשון לציון. הארכת הקו האדום לכיוון דרום תוסיף את ראשון לציון לערים לאורך הקו האדום ותחזק את הקישוריות ע"י תוספת ממשק בצומת משה דיין, בין רכבת ישראל, הקו הירוק וה-ART העתידי. בהארכה מתוכננות ארבע תחנות במפלס הרחוב, בפינות הרחובות מנחם בגין, כורש, רחבעם זאבי ושמעון ישראלי.