הקו האדום

הקו האדום של הדנקל מהווה את עמוד השדרה של המערכת להסעת המונים במטרופולין תל אביב. הוא עובר בכמה מן האזורים העמוסים ביותר בגוש דן ומשרת אוכלוסיות רבות ומגוונות

  • 234,000נוסעים ביום
  • 3 דקותתדירות
  • 2022שנת פתיחה

התקדמות הקו

2015
2022
  • אוגוסט 2015 פיצוץ גשר מעריב
  • פברואר 2017 תחילת כריית המנהרות
  • אפריל 2019 תחילת הנחת מסילות
  • נובמבר 2019 הקרון הראשון מגיע
  • פברואר 2021 עבודות חשמול ומערכות
  • יוני 2021 נסיעת המבחן הראשונה

תחנות הקו האדום

הקו האדום מחבר בין חמש רשויות: פתח תקווה, בני ברק, רמת גן, תל אביב-יפו ובת ים. בקוש 34 תחנות, מתוכן עשר תת קרקעיות. המרחק בין התחנות הקרקעיות הוא כ-500 מטרים, והמרחק בין התחנות התת-קרקעיות הוא כקילומטר אחד

  • אורך הקו24 ק"מ
  • תחנות34
  • רשויות5

עוד על הקו

מידע כללי

הקו האדום של הדנקל הוא "עמוד השדרה" של המערכת להסעת המונים במטרופולין תל אביב. הוא עובר באזורים העמוסים ביותר במטרופולין ומשרת כ-70 מיליון נוסעים בשנה.
בקו האדום הרכבת הקלה יוצאת מהתחנה המרכזית בפתח-תקווה, דרך בית החולים בלינסון, לאורך רחוב ז'בוטינסקי בבני ברק וברמת גן. הקו ממשיך סמוך לתחנת סבידור מרכז של רכבת ישראל, עובר בדרך בגין וליד מרכז עזריאלי, משם ממשיך לדרום הקריה, נווה צדק, שדרות ירושלים ביפו, ומסתיים בדרום העיר בת-ים. 
אורך הקו 24 ק"מ, מהם 12 ק"מ במנהרה מתחת לפני הקרקע, מפורטל אליפלט שבנווה צדק בתל אביב ועד לפורטל שנקר בפתח תקווה הסמוך למחלף גהה.
הקו האדום כולל 34 תחנות, אשר 24 מהן במפלס הקרקע ו-10 תת-קרקעיות. המרחק בין התחנות הקרקעיות הוא כ-500 מטרים. המרחק בין התחנות התת-קרקעיות הוא כקילומטר אחד.
במפלס התת-קרקעי הרכבת היא בעלת זכות דרך בלעדית במנהרה (ללא כלי רכב והולכי רגל חוצים). במפלס הקרקע הרכבת נעה על מסילה בלעדית וזוכה לקדימות במעברי צמתים, בכדי לאפשר רציפות בנסיעה ככל הניתן ודיוק מרבי.