נת"ע - בונים את הרכבת הקלה
של מטרופולין תל אביב

חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) מתקדמת בעבודות להקמת מערכת תחבורה ציבורית יעילה ואיכותית, שתשדרג את איכות החיים ואת איכות הסביבה בגוש דן

 הקו האדום 

הקו האדום מתחיל בפתח תקווה, וממשיך בתוואי תת קרקעי בבני ברק, רמת גן ותל אביב. הוא ממשיך על פני הקרקע בשדרות ירושלים ובת ים

ישרת 230 אלף איש ביום

34 תחנות

מתוכן 10 תת קרקעיות

אורך הקו: 24 ק”מ

מתוכם 12 במנהרה תת קרקעית

המנהרות

כריית מנהרות הקו האדום מתבצעת באמצעות 8 מכונות TBM ענקיות. כך זה מתבצע:

המנהרה בפיר הרצל
המנהרה בפיר הרצל
שליפת המכונה בקרליבך
עוד על העבודות הפריצה לאלנבי

התחנות

בניית 10 התחנות התת קרקעיות הולכת ומתקדמת: בקרוב יתחיל שלב עבודות הגמר.

תחנת אלנבי
תחנת אלנבי
תחנת ביאליק
איך יראו התחנות איך חופרים במי תהום מפת הקו האדום סיור תלת ממדי בתחנה

הקרונות

בתכנון הרכבות שמנו דגש על נוחות ונגישות, והטמענו שיפורים בעקבות הערות שקיבלנו מהציבור. הקרונועים מיוצרים בסין, במפעל הקרונות הגדול בעולם, והם יגיעו לישראל החל ב-2019

ייצור הקרונות במפעל
דגם הקרון ברוטשילד
דגם הקרון ברוטשילד